Wat geef ik mijn kind als ontbijt? Of vooral: hoe zorg ik dat mijn kind effectief eet ’s ochtends? Want 1 op 5 Vlaamse kinderen zou het ontbijt overslaan. Ons idee? Zorg voor iets creatief, gezond en snel. Zoals bijvoorbeeld deze banana-split. 

Een mens weet het soms niet meer. Boterhammen zijn niet goed, melk is niet goed, suiker is niet goed.  Wat in godsnaam zet je ’s ochtends op tafel? En hoe zorg je ervoor dat je kinderen werkelijk iets eten? Bij Maison Slash zoeken we naar originele en gezonde alternatieven. Zoals deze ontbijtversie van de banana-split. omdat het soms zo simpel kan zijn. En je kind denkt zowaar dat je hem een dessertje voorschotelt 🙂

20170215_160323

Benodigdheden:

  • Bananen
  • Rood fruit (of ander fruit zoals ananas/kiwi’s/nectarines/aardbeien…)
  • Griekse yoghurt
  • Granola
  • Kokosschaafsel

Bereiding:

  • Snij de banaan in twee
  • Schep 2 of 3 lepels griekse yoghurt op één helft van de banaan
  • Vouw de banaan toe
  • Strooi het fruit erover samen met de granola en het kokosschaafsel
  • Smakelijk

 

healthy banana split

20170215_161839