Aanschouw onze baby: een boek over #parentfriendly marketing! Het duurde even voor we het ding door het geboortekanaal geduwd kregen. Maar eindelijk zijn we bevallen van dit prachtexemplaar. Een boek over gezinnen en slashparents (jij!), over reclame en advertenties, en over de wereld meer #parentfriendly maken enal. Om het stom te zeggen: een boek over jou, en voor jou (een beetje). 

Allez, niet helemaal echt voor jou. Het boek is bedoeld voor marketingmensjes en communicatiepersoontjes, maw het deel van de bevolking dat bepaalt welke reclameboodschappen jij gaat ontvangen. En hoe. 

Maison Slash heeft een missie

Want daar is nog werk aan, vinden we bij Maison Slash. Meteen ook de reden waarom we ooit met Maison Slash gestart zijn. Want jij kan hier wel dagelijks verse artikels lezen over het slashparentschap en allerlei bijhorende bijverschijnselen enzo. Maar onze missie gaat veel verder dan een 'gewoon leuk digitaal magazine'. Van meet af aan wilden wij de wereld meer #parentfriendly maken. 

Jamaar, wat is dat dan 'de wereld #parentfriendly maken'?, denk jij nu sowieso kei kritisch.  Awel, dat is een heel lang antwoord dat we helemaal neergeschreven hebben in het boek. (Nieuwsgierig? Aha, dan toch een boek voor jou?) Maar kort samengevat: we leggen de wereld eerst uit wie of wat slashparents zijn, een 'nieuwe generatie ouders' met andere verwachtingen, gewoontes en gebruiken. Jup, dat ben jij dus. Door dagelijks met jou in contact te staan, weten we intussen al redelijk goed wat je plezant vindt, en wat echt niet. 


Hulp aan de marketingpersoontjes

Verder vertellen we ook over de veranderende advertentiewereld (je weet wel Facebook, en influencers, en digitaal, en allerlei andere nare woordjes). Want ocharme die marketingpersoontjes die moeten zorgen dat hun stofzuigers of verwarmingstoestellen verkopen! Niet alleen heeft hun doelgroep (ja, jij!) andere wensen, ook de manier van adverteren is absoluut verschillend van pakweg 10 jaar geleden.  Allemaal heel verwarrend enzo. 

Enter onze agency (ah ja, we hadden toch al gezegd dat we meer waren dan 'zomaar een digitaal magazine') waarin we met een geweldig team al anderhalf jaar lang de leukste concepten bedenken. Allemaal ideeën die bedrijven helpen bij hun communicatie richting slashparents (ja, jij, alweer), én die minstens even plezant zijn voor jou. Of herkenbaar. Of nuttig. 

Heel dit verhaal over wie/wat/waar Maison Slash en #parentfriendly marketing staat nu dus neergeschreven in een boek. En daar zijn wij even keitrots op.