Ohla. Had jij het ook gezien? De FOD Economie heeft deze week een bommetje gedropt in influencer-land. Ze wil namelijk elke blogger, instagrammer of online mediapersoontje/kanaaltje voortaan verplichten om telkens de #reclame te vermelden bij een commerciële samenwerking. Geldt dat ook voor Maison Slash? Jep. Begrijpen wij dat? Jazeker. 

Bij Maison Slash communiceren we sowieso heel open over welke samenwerkingen we aangaan. Dus heel erg veel verandert er niet. Allez, als de regelgeving er komt. Hahahaha. De people van Charlie leggen het allemaal kraakhelder uit. 


Dus... mogelijks ga je binnenkort bij elk artikel dat een samenwerking is met een partner de '#reclame" in de titel van het artikel zien. Mogelijks.

SCHRIK DAN NIET. Want er is niets veranderd. De inhoud blijft - beloofd - even plezant en relevant. 

Want waarom lees jij Maison Slash?

Omdat je wil connecteren met ouders die meer zijn dan enkel ouders maar ook leerkracht/ondernemer/zwemmer/festivalganger/kampeerder/... zijn. Omdat je wil weten hoe je al je rollen kan balanceren of op zijn minst troost vindt in het feit dat we daar allemaal mee sukkelen. Omdat je wil weten welke tentoonstelling interessant kan zijn voor jou èn voor je kind(eren). Welk restaurant je met je partner en een kind of 5 met open armen ontvangt. Hoe je vlug vlug iets gezond op tafel zet 's avonds of hoe je met een beperkt budget toch een coole kinderkamer kan opzetten. Toch? TOCH? 

We zijn allemaal uitgekeken op reclameboodschappen die zeggen dat vakantiepark X de hemel op aarde is voor jou en je gezin. Wij willen weten hoe het daar echt is. Wij willen iemand met zijn/haar gezin naar een vakantiepark zien gaan, daar ècht een weekend doorbrengen en dan willen we een ongezouten mening voor we onze zuurverdiende centen uitgeven.

En wat we nog eens extra hard appreciëren, is dat er moeite wordt gestoken om die content zo tof mogelijk te maken. Grappige instastories, schattige anekdotes, niet-gefotoshopte foto's, the real deal quoi. 

Voor niets gaat de zon op.

Het kost heel veel tijd, energie en moeite om consequent en regelmatig kwalitatieve content te maken. Af en toe krijgen wij daar producten, leuke ervaringen of geld voor in ruil. Als de content nadien ongezouten en fun is en de lezers hebben er echt iets aan, is het ook keihard de moeite waard.

Als een bedrijf naar ons stapt en zegt: wij hebben iets dat jullie publiek ge-wel-dig zal vinden, zullen we samenwerken? Dan bekijken we dat graag en dan beginnen we meteen af te checken: is dit #parentfriendly? Wat vinden we hier zelf van? Gaan onze lezers dit appreciëren? Kunnen we hier creatief iets tof mee doen? 

Dit is onze belofte

Los van alle toekomstige regeltjes en hashtags en wat het ook is: wij beloven om ten allen tijde 100% achter al onze artikels te staan. De hippe, de rock 'n rollerige, de funky-e, de DIYerige, de mindfulnessartikels. Stuk voor stuk willen we dat ze de moeite waard zijn voor jullie. En dat is geen #reclame, dat is de real deal quoi.