Een wafel als ontbijt, hoe goed kan het leven zijn? Want zoeken naar leuke en gevarieerde ontbijtalternatieven, is soms een pain in the ass. Vaak blijven we steken bij het boke met choco, of voor de gevorderden: de granola en yoghurt. Dan is dit receptje misschien wel iets voor jou? Een gemàkkelijke (let op de nadruk op "gemakkelijke") wafel als ontbijt. Volgend wafelrecept is gebaseerd op de good-old havermout. Ideaal dus om de dag mee te starten. Je zou denken dat wafels bakken heel tijdrovend is. Maar dat valt met dit receptje heel goed mee . Het deeg moet niet  rijzen en je kan dus instant beginnen bakken. !Tip! Doe jezelf een plezier en gebruik de allereerste keer toch een weekendochtend zonder stress om dit recept uit te testen. Gluten-Free-Waffle-Recipe

 WATHEBJENODIG?

 voor 8 stuks:
  • 160g fijngemalen havermoutvlokken
  • 300 ml amandelmelk
  • 2 eieren
  • 2 tl bakpoeder
  • 3 druppels vanille-extract
  • kokosolie, voor het wafelijzer
  • fruit naar keuze, zie bereiding
  • honing
  • siroop
wafel als ontbijt

HOEMAAKJEDA

  • Meng de fijngemalen havermoutvlokken en bakpoeder samen.
  • Meng de melk en de eieren ook samen. Je kan de wafels ook nog op smaak brengen met vanille-extract, kaneel,...
  • Doe het natte mengsel bij het droge mengsel en kopt tot een beslag.
  • Zet ondertussen het wafelijzer aan en smeer in met de (kokos)olie.
  • Giet het beslag in het wafelijzer
  • Kijk na een paar minuten of de wafels bruin en gaar zijn.
  • Smeer opnieuw een beetje olie in het wafelijzer en bak de rest van de wafels.
  • Serveer de wafels met het gesneden fruit en honing of siroop.
Zeg nu zelf: gemakkelijk, toch? wafel als ontbijt

Fotocredits: Minimalistbaker.com