Dus België is nog steeds op slot. Dus het is alweer vakantie in eigen land. Een mens moet al zijn creativiteit naar boven halen om het allemaal wat spannend te houden. Gelukkig hebben wij een nieuw clubke opgericht: onze boekenclub! Elke maand hebben we een boek van de maand - ah ja - dat we uittesten, reviewen en ook meteen verkopen in onze eigen shop. Voor april kozen we voor het boek dat al jouw uitstapjes-problemen oplost:  "Het boek voor ontdekkingsreizigers in Belgie".  Een super 'neig' boek van Dingenzoekers voor lezers van 5 tot 95 jaar.  Dat moest ik (42) eens uittesten met zoon (10)!

Oudste zoon heeft examens? Dan willen we het stil in huis en trek ik met alle plezier een dagje op uitstap met jongste zoon en hond. Maar. naar. waar?  Expeditie-inspiratie is nochtans één van mijn sterkere punten, maar ook ik word graag eens verrast. En dat doet het team van Dingenzoekers geregeld. Ik lees graag hun blog én deze delen we regelmatig op Maison Slash. Ik ben dus kei-benieuwd naar hun nieuwe boek met de beste uitstapjes in België!

Waar naartoe?

'De 5 beste meerdaagse wandeltrips' of de '2 zotste nachten om nooit te vergeten' zijn helaas niet mogelijk in de tijdspanne die we hebben. Maar het boek lezen alleen al neemt je mee op avontuur. Wat een mogelijkheden in België! Ik kende al veel plekjes vanwege mijn job en wat ik doe, maar ik ben blij verrast met wat ik allemaal nog extra ontdek.

Het fijne is dat de index van het boek niet enkel inspirationeel is opgedeeld. Je kan ook super gemakkelijk zoeken op locatie. Wat super handig is als je zoals wij 'op den boef' ergens naar 'in de buurt' wilt. Uiteindelijk valt ons oog op pagina 41: de Abdij van Villers-La-Ville in Waals-Brabant. Slechts 40 minuutjes rijden én de hond mag mee!

Uitstap 1 van de ....?

Dingenzoekers brengt de uitstap naar Villers-La-Ville in hun boek onder bij "De 3 leukste wandelingen met benefits in Wallonië". Snappen we. Want de locatie is een heerlijke wandeling waard, maar creëert ook meteen een hoop fantasie bij mijn zoon. Bovendien kan je er ook een leuke zoektocht doen. (Doen wij niet, ik heb het al te druk met foto's nemen van de leuke locatie én de hond onder controle te houden die onze sandwichen had gepikt.)

Dit boek is een schat aan inspiratie. We voelen dat er nog massa's uitstappen gaan volgen. Want ze zijn echt al-lemaal 'naar ons goesting'. Zo staat ook onze
Maison Slash Approved Barak De Vinck bij de tips. En zélfs de pluktuin in home town Ternat mocht erbij! Bon, had ik dit boek nog niet, ik zou het nu kopen. Jij?