Bij vele ouders kunnen we het angstzweet ruiken als het over gaming gaat, wegens helemaal lost in deze voor hen onbekende virtuele shizzle met veel lawaai, snelle beelden, gekke namen en weird personages. Maar hallokes, daar zijn wij! Elke maand doen we een review van het één of andere videospel waar je kind gek op is. Deze maand: Super Mario Party voor Nintendo Switch!

dit spel spelen we

(Nintendo)

We spelen Super Mario Party  dat je het beste kan vergelijken met een klassiek bordspel voor 4 spelers zoals je ze vroeger speelde. Je kiest jezelf een pion, in dit geval één van de 20 personages, met zijn specifieke dobbelsteen. Je loopt heen en weer op het bordspel en probeert zoveel mogelijk sterren te vangen. Of je vangt samen een wilde raftingtocht aan en probeert zo snel mogelijk de finish te halen. Tussendoor speel je verschillende mini-games tegen elkaar of alleen om nog meer punten te winnen.

En die 80 mini-games zijn één en al leukigheid.

Fruitbrochetten maken op de maat van de muziek (ja, echt!), zo snel mogelijk snoep uit een snoeppot krijgen, racen op een driewielertje, om ter snelst een vlezeke bakken in de pan, op het schoonst op de foto staan en ervoor zorgen dat de anderen niet op de foto geraken, zijn er maar een paar van. Eéén voor één uitdagingen waar je alleen maar vrolijk van wordt, alleen al omwille van de namen: prominent op de prent, bak het bruin, het regent popcorn, ... en de look.

Met wie en hoe?

(Nintendo)

Om het spel met 4 te spelen heb je 2 extra controllers nodig voor je Nintendo Switch. Dat is natuurlijk het leukst.

Heb een tweede Nintendo Switch in de buurt dan kan je die aan elkaar koppen voor nog andere spelletjes in de Keetkamer. Dan worden de schermpjes in het midden van de tafel gelegd om te spelen.

En wat helemaal nieuw is aan deze versie van Mario Party is dat het ook online kan gespeeld worden met andere Party crashers.

Is er helemaal niemand in de buurt? No problemo, je kan ook een solo'ke doen.
Daarnaast kan er ook online met andere Mario Party-spelers aan gespeeld worden. En stiekem willen we op die manier allemaal onze skills wel oefenen.
Vet of njet?

Wil je eens een avondje gezelschapsspelletjes spelen op een eigentijdse manier? Wil je je als ouder toch eens aan een videospelleke wagen? Dan is dit hét spel om je samen met je kinderen onder te dompelen in de wondere wereld van gamers. Zijt maar zeker dat de Mario of Princess Peach in je naar boven zal komen. Wij spelen dit vrijwel elke zondagavond en kunnen er niet genoeg van krijgen! En zowat elke middag komt kind 1 met klasgenoten van bokes eten en van spelleke spelen doen. Plezant, in al zijn opzichten!

Wistjedatje

Platform: Nintendo Switch

Genre: Multiplayers Game

Spelers: 1 tot 4

Classificatie: PEGI 3 (PEGI geeft aan vanaf welke leeftijd het spel geschikt is. In dit geval 3 jaar. Maar hola! Die 3 jaar zegt niks over de moeilijkheidsgraad van het spel, dit gaat enkel over de spelinhoud (taalgebruik, geweld,...).

Prijs: €59,99